FacebookBulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian

Как да намалим неизбежния теч на лични данни онлайн

Неприятните истини са няколко. Една от тях е, че е неизбежно всеки човек в един момент да бъде засегнат от теч на данни. Често пъти това се случва и многократно – в зависимост от това колко услуги и фирми съхраняват някаква информация за него и дали (и кога) биват компрометирани.

Друга неприятна истина е, че в повечето случаи крайният потребител няма какво да направи. Обикновено именно той е обвиняван, че не активира всички системи за защита и използва слаби пароли, но истината е, че най-често течовете на данни са следствие на мащабни атаки. Личната защита е важна, но не дава пълна гаранция за предотвратяване на течове.

Затова е най-добре за човек да приеме, че появата на негови лични данни в интернет е не само неизбежно явление, но и най-вероятно няма да се случи само веднъж, отбелязва How-To Geek. С този начин на мислене може да намали потенциалните щети и ще бъде по-добре подготвен.

На първо място е редно да се проверят настройките за сигурност на всички профили, услуги и сайтове, които потребителят използва. Както и на самите устройства и операционни системи. Това може да е най-времеемката и досадна задача, тъй като изисква ровичкане в множество настройки, но е и важна стъпка.

Трябва да се проверят и актуализират данните за контакт, да се активират допълнителните функции за сигурност като двустепенна автентикация (когато се предлагат такива), както и да се подобри сложността на паролите. И да не се използва една и съща парола повече от веднъж.

Добра практика е да се разделят и имейлите. Да има един имейл акаунт за „официална“ комуникация и поне един, който да се използва за регистрации и профили.

Макар приложенията-мениджъри на пароли да имат спорна слава заради някои пробиви, все пак са препоръчвани от експертите. Те генерират по-сложни пароли и улесняват потребителите, като не е нужно да помнят всичко, а само главната парола.

Друга добра практика е, когато се плаща за онлайн услуги или при пазаруване по интернет, да не се плаща чрез кредитна или дебитна карта, а да се използва платежна услуга – виртуален портфейл или пък отделна виртуална карта, която се използва само за тази цел и потребителят зарежда отделно само с нужните суми.

Така дори и при пробив на някоя услуга и опит за кражба от картата, няма да бъдат загубени средства, а тя лесно ще може да бъде сменена. Хубаво е да се използват и функциите за известия за всякаква активност с банковите сметки.

Понякога данните могат да „изтекат“ и косвено. Например през роднини и приятели, които са разполагали с тях и са станали жертва на хакерски пробив. Затова е добра практика да се говори с тях за важността на киберсигурността и да им се предложи помощ, ако кажат най-честия отговор: „не ги разбирам тези неща, твърде сложни са“. В действителност не са сложни, просто изискват отделяне на време за първоначалната конфигурация и след това постоянство за поддръжката и редовното преглеждане.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Вашият коментар

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!