Екранната зависимост при децата – колко опасна е всъщност
Тя посочи, че технологиите са част от нашия свят и темата е актуална, именно защото има реална опасност за младото поколение. По думите ѝ последиците са неспособност на детето да се концентрира, да учи, изоставане в развитието и липси в социално-емоционален план. „Акцентираме и апелираме родителите да бъдат внимателни и бдителни. Когато детето губи интерес към реалния живот, когато не иска да излиза с приятели и във всеки удобен момент стои пред екрана, родителят трябва да обърне внимание“, добави Надежда Евгениева.
Според нея забраните не работят. По скоро влошават взаимоотношенията в семейството. „Ключовата дума е баланс. Родителите е добре да съумеят за изградят ясни граници относно екранното време. Препоръчва се деца до три години да нямат достъп, разбира се, онлайн разговори с близки и роднини са изключение. От пет години нагоре по един час на ден е достатъчно, но нека родителят да бъде до детето. Да му разказва, да му дава примери. Защото не само времето пред екрана е важно, а и съдържанието, което гледат децата“, казва психологът Евгениева.
Тя добави, че в интернет пространството има много информация по всички теми, но често тя е хаотична, объркваща, противоречаща си дори и откровено некоректна. За това са полезни подобни срещи, на които очи в очи коментираме проблемите и техните решения, допълни Евгениева.
Разговорът за „Екранните деца“ бе част от работилница за родители – инициатива на Регионална библиотека „Христо Ботев“ във Враца.
„Инициативата стартирахме след проведена седмица на емоциите, която се превърна в месец на емоциите съвместно с Надежда Евгениева. Стана ясно, че децата, родителите, а и учителите имат нужда от допълнителна подкрепа и затова започнахме. Радваме се, че сме полезни“, каза и експертът „Връзки с обществеността“ към Регионална библиотека „Христо Ботев“ – Враца Милена Николова.
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!